Wrocław

Wrocław

2016

W 2. Edycji 48 Hour Film Project Wrocław (10-12.06.2016) wzięło udział 20 ekip filmowych.

Wymagane elementy

Bohater: Michał lub Michalina Bielecki/a, Pielęgniarz/Pielęgniarka (Nurse)

Rekwizyt: telefon komórkowy (a mobile phone)

Tekst: „Jest mocny/a jak kawa turecka.” („He/She is as strong as Turkish coffee.”)

Podczas emocjonującego weekendu 10-12 czerwca uczestnicy 2. edycji 48 HFP Wrocław po raz kolejny udowodnili, że nakręcenie filmu w czterdzieści osiem godzin jest możliwe. Różnorodność gatunków, tematów i pomysłów na realizację była ogromna. Był to czas wypełniony pozytywną rywalizacją i dobrą zabawą. Jury w składzie: Artur Barciś, Ewa Skibińska, Katarzyna Gondek i Piotr Czerkawski, zdecydowało że najlepszym filmem tegorocznej edycji jest: „GUNSandHORSES” ekipy Przedmarańcza (gatunek: western).

Film można obejrzeć tu: https://www.youtube.com/watch?v=dibsFXIYF-0&t=6s

Pozostałe nagrody zdobyli:

  • Najlepsza Reżyseria: Cisza; ekipy Catching Stars (Dramat)
  • Najlepszy Scenariusz: Bez(sens)) ekipy GoodMood (Dramat)
  • Najlepsze Zdjęcia: Cisza; ekipy Catching Stars (Dramat)
  • Najlepszy Montaż: Konush ekipy Various Artists
  • Najlepszy Aktor: ZA BARDZO; ekipy BULLET FILM (Romans)
  • Najlepsza Aktorka: GUNSandHORSES; ekipy Przedmarańcza (Western)
  • Najlepsza Muzyka Komponowana: Cisza; ekipy Catching Stars (Dramat)
  • Najlepsze Wykorzystanie Rekwizytu: Smart life, ekipy Filmvasion (Czarna Komedia)
  • Najlepsze Wykorzystanie Bohatera: Bez(sens) ekipy GoodMood (Dramat)
  • Najlepsze Wykorzystanie Tekstu Dialogu: GUNSandHORSES; ekipy Przedmarańcza (Western)
  • Najlepsze Wykorzystanie Gatunku: GUNSandHORSES; ekipy Przedmarańcza (Western)
  • Nagrody Publiczności dostali: Konush ekipy Various Artists, GUNSandHORSES; ekipy Przedmarańcza, Smart life; ekipy Filmvasion
  • Nagroda specjalna od jury dla ekipy Kadr za kadrem za film Las.

Wybrane, zwycięskie filmy były pokazywane na 16. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym T-MOBILE Nowe Horyzonty, w dniach 21-31 lipca 2016r. we Wrocławiu.  

Współorganizatorami konkursu we Wrocławiu byli: Fundacja Przestrzeń Filmowa i Wrocławska Fundacja Filmowa, Narodowe Forum Muzyki, Wroclaw Film Commission działająca w strukturze Odry-Film Instytucji Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego, Kino Nowe Horyzonty, Centrum Technologii Audiowizualnych, IMPART. Partnerzy: KGHM, Audionetwork, HP, Art Hotel, Szklarnia Projekt realizowany w ramach programu filmowego Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Projekt współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

2015

W 1. edycji  48 Hour Film Project Wrocław (17-19.04.2015) wzięło udział 28 ekip

Wymagane elementy

Bohater: Tomek or Joanna Karat, inżynier (engineer)

Rekwizyt: pompony (pompoms)

Tekst: „Jesteś zmienna jak sygnalizacja świetlna.” („You are as fickle as a traffic light.”)

Filmy powstawały między 17 a 19 kwietnia. Filmowcy musieli użyć trzech elementów: podanym rekwizytem był pompon, tekstem: jesteś zmienna jak sygnalizacja świetlna, bohaterem: Tomasz Karat, inżynier. Wszyscy filmowcy błyskotliwie wykorzystali podane elementy. Zdjęcia kręcone były we Wrocławiu i okolicy.

Konkurs został rozstrzygnięty w sobotę (25 kwietnia 2015 r. w Kinie Nowe Horyzonty).

– Zrobiliście piękne filmy, które wzruszały, bawiły do łez, skłoniły do refleksji. Zdążyliście je stworzyć w dwie doby, więc wszyscy zdążyliście – mówiła Agnieszka Sękowska z Fundacji Przestrzeń Filmowa na gali kończącej projekt w Kinie Nowe Horyzonty.

– 25 filmów to bardzo dobry wynik – stwierdził Krzysztof Maj, dyrektor Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

– To był naprawdę fantastyczny, udany debiut pierwszej wrocławskiej edycji 48 Hour Film Project – podsumował Roman Gutek, przewodniczący jury.

Grand Prix za najlepszy film (– za doskonałe operowanie językiem filmowym – uzasadnił werdykt Roman Gutek, zdobyła ekipa Missing Frame za Przejście. Film jest krótką opowieścią sf. Nagrodą są dwa bilety lotnicze na Filmapalooza – w 2016 roku, gdzie ich film powalczył o nagrody w kilkunastu kategoriach, a tym samym możliwość pokazu swojego filmu podczas MFF w Cannes 2016 w ramach Short Film Corner.

Film można obejrzeć tu: https://www.youtube.com/watch?v=dYXl2fPN34c

  • Za najlepsze wykorzystanie rekwizytu została nagrodzona ekipa I INNI, w filmie Stypa, nakręconym w Domu na Wodzie, mieszczącym się w pobliżu mostu Grunwaldzkiego.
  • Za najlepsze wykorzystanie bohatera nagrodzona została ekipa Sashimodo Pictures w policyjnym filmie Pierrot.
  • Za najlepsze wykorzystanie tekstu dialogu w filmie Nie pokój nagrodzono Drobne poprawki (film kręcony był m.in. na Wyspie Słodowej, z widokiem na Uniwersytet Wrocławski).
  • Za najlepsze wykorzystanie gatunku nagrodzona została także ekipa Missing Frame za Przejście (– za sugestywną wizję przyszłości przy użyciu skromnych środków – brzmiał werdykt jury). Ekipa Przejścia dostała też nagrodę Centrum Technologii Audiowizualnych, partner konkursu. Jest nią wejście a plan filmu Twój Vincent, powstającego w CeTA.
  • Najlepszą muzyką była muzyka Piotra Łyszkiewicza w filmie Tuba, zrealizowanym przez Dry Eye (– za energię, fantazję i nieskrępowanie w muzyce – uzasadnił Tomasz Augustynek, operator obrazu i jeden z jurorów, wręczający dyplom).
  • Najlepszym aktorem był Dariusz Dudzik w filmie Nie pokój, zespołu Drobne poprawki (– za budowanie sugestywnej postaci – podsumowała Milenia Fiedler, montażystka filmowa, jurorka).
  • Najlepszą aktorką okazała się Ewa Kośla-Kwiecień w filmie Inżynieria pocieszania (– za odwagę i brawurę – podkreślił Tomasz Augustynek).
  • Autorem najlepszego montażu jest Tomasz Pawlik z ekipy Dry Eye, montażysta filmu Tuba. Zdjęcia powstawały w Teatrze Muzycznym Capitol, w pbliżu parku przy ul. Nowowiejskiej, w przejściu pod placem Społecznym.
  • Za najlepsze zdjęcia w filmie Inżynieria pocieszania grupy TuTaiFilm zostali nagrodzeni: Michał Dolny i Adrian Mikos.
  • Najlepsze dialogi napisała Dominika Hilszczańska w filmie Nie mamy kota? ekipy czujne oko. Obraz opowiadał o kryzysie pary młodych ludzi, powstał m.in. na Mostku Pokutnic w kościele św. Marii Magdaleny i przy ul. Bogusławskiego.
  • Najlepszy reżyser to Mariusz Sobczak z Dry Eye, twórca Tuby (– film ogląda się z przyjemnością – podkreślił Roman Gutek).
  • Publiczność przyznała swoje nagrody dwóm ekipom: I INNI, za Stypę i czujne oko za Nie mamy kota?.

Projekt jest realizowany w ramach programu Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. 

Współorganizatorzy: Kino Nowe Horyzonty oraz Centrum Technologii Audiowizualnych.

Partnerzy: Wroclaw Film Commission działająca w strukturze Odry-Film, Instytucji Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego, Wrocławska Fundacja Filmowa, Art Hotel.

4 Comments | Views: 1160
Share
Previous Post
Next Post
Post Written By

k.rojek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *